Porady

Profesjonalną obsługą muzyczną zajmuję się od 21 lat. Tak więc cenne doświadczenie zdobywałem długimi latami na różnego rodzaju imprezach typu :bankiety, imprezy firmowe, urodzinowe i imieninowe, dancingi i przede wszystkim wesela, które jakiś czas temu przekroczyły okrągłą cyfrę 200 poprowadzonych przeze mnie. Myślę, że tego co nauczyłem się przez ten długi okres prowadzenia imprez muzycznych, choć troszkę pomoże Państwu w tym, aby impreza jaką jest wesele była niezapomniana, jedyna w swoim rodzaju i do końca udana, a ja będę usatysfakcjonowany jak moje podpowiedzi pomogą :)

DZIAŁ PORADY STWORZONY JEST DLA PRZYSZŁYCH PAR MŁODYCH

  • LOKAL – pamiętajmy o tym aby zainteresować się nim odpowiednio wcześniej, gdyż te cieszące się renomą zajmowane są z co najmniej rocznym a być może i dłuższym wyprzedzeniem. Wybierajmy lokal w którym i zabawa i goście spoczywający przy stolikach mieszczą się na jednym poziomie. Odradzam wesela w lokalach gdzie na jednym piętrze się siedzi, a na innym jest zabawa, czyli dzieli je odległość schodów. Prowadziłem takie wesela i nie było lekko. Część gości na parkiecie, część za stołami, a co najgorsza Ci za stołami kompletnie nie słyszą tego co się dzieje na sali tanecznej i na parkiet wychodzili w ciemno, nie wiedząc co leci, a wszyscy wiemy, że najlepiej bawić się wtedy gdy muzyka nam się podoba i jest w naszym guście. Schody o których już wspominałem stają się uciążliwe z chwilą kiedy zaczynamy się coraz lepiej bawić, kolejne godziny wesela upływają, a nam jest coraz to weselej poprzez trunki wyskokowe. Niekiedy Panowie mają problem z ich pokonaniem im bardziej zbliżamy się do północy.
  • Warto wybierać salę na których mamy parkiet drewniany i salę klimatyzowaną. Brak klimatyzacji w lokalu, szczególnie w miesiącach letnich powoduje iż, goście po 2 – 3 piosenkach mają dość i szykują się do opuszczania parkietu mimo iż dobra muzyka wręcz kusi ich pozostaniem na sali tanecznej.
  • Dobrej zabawie i integracji sprzyja bliskość sali tanecznej i stołów. Najlepiej gdy wszystko odbywa się na jednym poziomie i dj ma kontakt z gośćmi weselnymi. Nie ma wtedy problemu by zorganizować biesiadę czy zainicjować toasty dla Pary Młodej.
  • OBSŁUGA – warto podczas niejednokrotnego goszczenia w lokalu przed weselem ustalić z menadżerem lub kimś do kogo należy obsługa w danym lokalu, aby podczas przybycia dj-a lub orkiestry wręczono karteczkę o których godzinach będą podawane ciepłe dania czy tort. Zapobiegnie to niepotrzebnym nerwom. Ja jako prowadzący mogę wtedy dokładnie ustalić swoje bloki muzyczne tak, że kończąc zapraszam prosto na ciepły posiłek.Wszystko przebiega wtedy sprawnie i planowo.
  • CZAS PRZYJĘCIA WESELNEGO – wszystko zależy od tego w jakim okresie dane wesele ma się odbyć. Miesiące wiosenno – letnie czyli te najszybciej rezerwowane, mają ogromna popularność i wtedy najlepiej zaczynać od godziny 16.00 wzwyż, w miesiącach jesienno – zimowych można zaczynać nawet 2 godziny wcześniej. Z doświadczenia swego mogę podpowiedzieć, że zabawa rozkręca się coraz to bardziej wraz ze zbliżającym się wieczorem. Efekty świetlne i nieco ciemniej na parkiecie zachęcają do częstszego goszczenia na sali tanecznej. Dodam, że chyba każdy woli się bawić przy nastrojowym oświetleniu. Wytrzymałość gości weselnych z moich obserwacji to czas pomiędzy 10 – 12 godzin. Jednak na to nie ma reguły i wszystko wychodzi w trakcie danego wesela.
  • ZDJĘCIA PLENEROWE W TRAKCIE WESELA – coraz więcej par decyduje się robić plener po weselu, jednak ciągle zdarzają się plenery w trakcie trwania przyjęcia. Tak więc prośba do przyszłych Par weselnych jak już decydują się opuszczać swoje wesele na pstrykanie fotek, aby robiły to z umiarem i nie opuszczały przyjęcia na dłużej niż półtorej godzinki gdyż podczas waszej nieobecności robi się lekka posiadówka, cała publika usilnie szuka swego miejsca by się odnaleźć w zaistniałej sytuacji, a goście wręcz wyczekują waszego powrotu. Pamiętam parę która uciekła mi na 3 godziny. Pomijam już utratę pięknych chwil zabawy. Para Młoda tego wieczoru to główni aktorzy tego przedstawienia i to oni spajają imprezę i zachęcają swoją osobą do wspólnej zabawy.
  • OŚWIETLENIE PODCZAS WESELA - ….i tu zaczyna się ”walka” dj’a z operatorem kamery. Ja jako prowadzący jestem za tym aby na parkiecie było go dużo mniej, a oświetlenie sceniczne jakie posiadam doskonale wpaja się w bawiących gości i wręcz ich zachęca do wyjścia na parkiet. Kamerzysta natomiast oprócz tego czym dysponuje dany lokal dołącza do tego parę swoich reflektorów co powoduje spłoszenie gości. Mocne halogeny nie sprzyjają bawiącym się, a powodują że Ci kierują się za stoły. Proponuje aby wcześniej przeprowadzić rozmowę z Panem który obsługuje kamerę i myślę, że lampka przy kamerze w zupełności wystarczy tym bardziej że nowoczesne kamery mają mocne doświetlenie ledowe. Na pewno uda dojść się do kompromisu, aby i dj i operator wykonali swoją pracę bez zbędnych zażaleń.
  • MUZYKA – proponuje aby to powierzyć komuś kto się tym zajmuje na co dzień i ma doświadczenie, czyli dj-owi lub zespołowi. Można tez ustalić swoją playlistę którą wspólnie możemy omówić i zarazem wpleść te utwory podczas trwania wesela. Zachęcam Parę Młodą aby poświęciła parę minut i stworzyła takową listę maksymalnie do 50 utworów. Warto zastanowić się nad tym co my lubimy, a nadawało by się do tańca i przy czym najlepiej będą bawić się nasi goście. Dla prowadzącego taka playlista będzie doskonałą podpowiedzią a to tylko zwiększy szansę na jeszcze lepszą zabawę :)
  • PODSUMOWUJĄC – nie zawsze Para Młoda to „lwy parkietu” i za często na nim nie goszczą. Jednak warto się skusić podczas swego wesela aby móc zatańczyć z dawno niewidzianym wujkiem lub szaleńczo rozbawioną ciocią. Podobno udane wesele to dobra muzyka i dobre jedzenie. Ja dodał bym do tego jeszcze gości, którzy czasami muszą pomagać Parze Młodej, jak ta nie należy do najodważniejszych…… tutaj prośba do świadków i tych którzy sobie świetnie radzą w tańcu i szalonej zabawie. Tak prawdę mówiąc nawet najlepszy dj czy zespół niewiele zdziała jeśli goście niechętnie będą zaglądać na parkiet.

Pamiętajmy aby współpracować z dj-em. Jeżeli jest cokolwiek dotyczące muzyki  czy zabawy, co przypomni się w trakcie wesela warto podejść i podpowiedzieć prowadzącemu, dotyczy to wszelakich sugestii, życzeń dla gości oraz własnych spostrzeżeń.

DLA PARY MŁODEJ TO JEDEN Z NAJWAŻNIEJSZYCH DNI W ŻYCIU, A DLA   MNIE NIEZWYKŁY ZASZCZYT ABY WAM  W NIM TOWARZYSZYĆ MUZYCZNIE :)

Możliwość komentowania jest wyłączona.